Tuesday, December 22, 2009

hobi baru mereka

salam n Bismillah...
kali nie aku nk memperkenalkan hobi baru mereka..mereka itu merujuk pd 2 beranak, en.suami n asyraaf haziq.actually dh lama benar en.suami mtk nk bela ikan nie tp aku xbenarkan.ye la, umah besar lubang ketam ada hati nk bela ikan.mana n letak akuarium tue.nak jgk haziq tolak klau aku izinkan.
keterbukaan hati aku nie berlaku bila mengunjungi cold storage.sibuk dk memilih barang aku tgk haziq terjenguk2 mcm mengendap something.tiba2 hilang,rupa2nya dh terpacak depan akuarium yg ada ikan hidup tue.sian aku tgk.terloncat2 dia tgk benda tue mcm excited giler.en. suami pn teruskan misi memujuk...n dia berjaya.

haziq seronok le bila ada akuarium nie."fish,fish" je kt mulut.tp tangan still xdok diam le,nk jugak pegang.tp yg best nya,dia boleh le plak mskkan small toys dlm tue.kereta,lego semua dia mskkan.last2 en.suami pn bt penutup.jgn haziq yg masuk dlm tue dah le.

nie hasil kerja en.suami setelah bersusah payah bhari2.bkn ikan je,lobster pn ada gak.xpaham le aku.yg penting 2 branak tue happy dah le..
lepas nie diaorang berkira2 nk bela kucing,bt definitely NOOOO....>>>bcoz aku takut dgn kucing..

3 comments:

Ummu said...

Emmm.. ada pets bleh melatih rasa kasih sayang dan tanggungjawab dalam diri..

Tapi.... saya tak boleh bela sebab bimbang tak terjaga! heheh.. dann tak minat.. kekke..

mamaHs said...

senorita...
dh terpaksa, adakan jgk ler ikan tue.klau ikut pn xmau sbb malas jaga

zue_zf said...

tie bak cni lopster tue k.zue nak goreng.......goreng pun sodapppppppppppppppppppppppp,
aper ker pekdahnyer nak bela benda tue....masuk dlm perut lg best !