Monday, December 21, 2009

kerja kat rumah?

salam n Bismillah...
bila aku tonton buletin utama mlm nie rasa seronok sgt bila jabatan kerja raya umumkan 39 org perintis kakitangan mnereka yg akan bekerja dr rumah.insan2 terpilih nie adalah dr kalangan ibu tunggal,tempat kerja jauh dr rumah n yg dh bekeluarga.mesti attitude diaorang nie bagus kn sbb tue tpilih utk bt kerja pejabat kt umah.

tp mesti ada pro n cons kan.yg pro nya mesti dpt bekerja dgn hati tenang,xpayah pikir jammed,duit tol,minyak etc.rumah tangga pn at least terjaga gak.wktu rehat kn mmg rehat ke kt umah dpt le memasak utk en. suami tersayang.

tp masalahnya klau yg anak kecik2 nie.logik ke dpt kerja dgn tenang bila anak terjerit2 nk itu ini.tu belum lg yg suka merengek.kalau anak aku mesti dh xjd kerja.

kalau aku plak,mesti n confirm aku bgn punch card n sambung tido blk.dh tue plak kalau aku kerja kt umah, camne aku nk peluk en. suami atas moto,sian dia naik moto g keja sorang2 statement geli2 dr seorang isteri tp xde pekdahnya aku kerja kt umah.xder nya kementerian kesihatan nk bt weng bg geng paramedik kerja dr umah.g*la apa.so, aku xyah la nk berangan nk kerja kt umah.lain le klau en. suami dh naik taraf jd jutawan, aku buka lab kt umah la kot,tp waktu tue aku dh jadik bos.

apapn,tahniah le pd 39 orang yg terpilih n juga ahli keluarga diaorang.bekerjalah utk 1 malaysia.rakyat didahulukan pencapaian diutamakan...

No comments: