Tuesday, March 24, 2009

sedihnyer....


aku cuba ambik gambar dekat nk bg nmpak ruam campak haziq tp xdpt.


lepas hubby ambik aku kt tmpat kja,kami bwk haziq n makngah pegi umah mak usu kt selayang.aku dh perasan masa dlm keta yg badan haziq sedikit panas.smpai umah mak usu,aku dk bgtau dia yg haziq xtahan panas skang nie.bintik ruam byk sangat naik.biasanya sblum nie bintik tue akan hilang bila badan dia dh sejuk,tp nie xmau hilang.mk usu aku pn dk belek la badan haziq.alamak....haziq kena ruam campak ler(b****h la aku nie,anak sakit mcm tue pn aku xtau).geleng kepala mak usu aku.aku plak naik gelabah takut nnti dia bgtau mak aku kt kg g aku nie biar haziq.ampun mak...
mak usu aku pn terangkan la pasal ruam campak nie kt aku.ala2 dr gitu(bdasarkan pengalaman benar dia besarkan 3org anak).antaranya tiba2 baby terkejut dlm tidur,badan naik ruam yg banyak,badan panas,baby nmpak mcm miang2(gatal badan ler tue bkn bda lain yer).semua ciri2 tue adapd haziq sehari 2 nie.
tp lega jgk bila dia ckp yg benda nie xbjangkit n hilang sendiri.jd klau masa support group meeting nnti muka haziq bbintik jgn bimbang yer ibu2 smua.
maka bermula hari haziq tidur siang xpakai baju n berbedak sejuk seluruh badan...

5 comments:

Shais said...

salam,

demam campak biasa...jgn risau semua baby akan kena, cepat atau lambat je...cepat sembuh ya.

terima kasih sudi singgah di blog akak.

nonnie78 said...

tie.. kamu tu jgn makan yang gatal2 tau.. nanti sian kat haziq tergaru sana sini. wat masa ni cara makan suma. jgn makan seafood dan ikan bisa-bisa..

Shinta Musraika said...

btul ckp nonnie. penah skali sy mkn udang habis merah bengkak satu badan shinta. ampon sy tak brani mkn udang lagi..

luvhaziq said...

alamak saya main mkn jer nih..nasib baik akak2 ckp.akan ku jaga mkn minum ku

ummiaqeef said...

sis..anak saya pun dah 2 3 ari ni naik biji2 merah kat badan ngan muke dier..campak la tu kot..cian tgk dier..